Aalesunds FK - Barcelona FC hos Fellesverket Dragen

Hvor var du da Aalesunds FK møtte selveste Barcelona? Ondag 22. februar arrangerte Fellesverket Dragen egen FIFA-turnerning, hvor AaFk-spillerne Bjørn Martin Kristensen og John Kitolano ble utfordret av husets ungdommer i tv-spillet FIFA.

Initiativet til besøk fra AaFk var det Fellesverket Dragen som tok, og tangotrøyene stilte selvsagt sporty opp. - Det er både hyggelig og koselig å være med ungdommen slik, synes John. Mens Bjørn fortalte at denne typen aktiviteter og ungdomsklubber er noe han kjenner godt igjen fra tiden i Oslo. - Det er den typiske “møteplassen”, sier Bjørn. Terje Erstad, som er ansatt i klubben, var også tilstede sammen med de to spillerne. Han kunne også fortelle at slike aktiviteter er noe klubben setter pris på å delta i.

Her er AaFk-spiller John Kitolano i aksjon mot en av guttene ved Fellesverket, som nok synes det var stas med besøk.

Rundt 15 ungdommer deltok i FIFA-turneringen, hvor en ikke bare kunne vinne heder og ære, men også premier fra Pizzabakeren, McDonalds og headset. Flere valgte overraskende nok ikke lag som Barcelona og Manchester City, men vi fikk også se AaFk i aksjon, og mot selveste Barcelona! Sistnevnte gikk av med seieren, men fikk møte real motstand underveis. Vinner av turneringen ble Bjørn.

Ronja Brunstad, ved Fellesverket Dragen, presenterer her kveldens premier.

Fellesverket Dragen ønsker ungdom velkommen

Fellesverket Dragen er et kultur- og aktivitetshus for ungdom i alderen 13-25 år, og er eid og drevet av Røde Kors og frivillige. Lokalene finner du i Storgata 25, som huser både leksehjelp, gatemegling, dans, bandøving, tv-spill, 3d-printere og egen scene. Det serveres også middag under åpningstiden som er mandag til onsdag fra kl. 14-19. Alle tilbudene på huset er helt gratis, og du finner trygge voksne frivillige gjennom hele åpningstiden.

AaFk-spillerne Bjørn Martin Kristensen og John Kitolano synes det var hyggelig å spille FIFA med ungdommen. Her sammen med Terje Erstad fra klubbens markedsavdeling.

AaFk varmer opp til fotballsesongen

AaFk er allerede godt i gang med treningskampene foran årets Eliteserie, og møter lørdag 25. februar Sognal hjemme på eget gress. Selve sesongstarten for Eliteserien er 10. april. Da kommer hovedstadslaget Vålerenga på besøk. I forkant av seriestarten kan du også være med på “Heia Aal’sund” på Terminalen 18. mars. Her blir det underholdning fra bl.a. Isak Shorty og Sven og Kasper fra Heia Fotball. I tillegg til presentasjon av både AaFk og AaFk Fortuna. Ikke gå glipp av en skikkelig fotballfest!

Aalesund - Barcelona. Kan dette bli realitet en dag?

Tekst og foto: Iselin Francesca Flem

8. mars - kvinner i sentrum