Fredag 3. mai

• BARNAS DAGER

Ålesund Sentrum
    2.-4. mai

Torsdag 2. mai til lørdag 4. mai er det igjen duket for Barnas Dager i Ålesund sentrum. Denne helgen byr på masse kjekke aktiviteter for de minste byborgerne.

• Morning Yoga

Hotel Brosundet
    Apotekergata 3
    kl. 07.30-08.30

Hver onsdag og fredag, klokken 07.30 til 08.30, kan du være med på morgenyoga hos oss, i Sundet gym og bad. Våre yogatimer er åpen for alle som ønsker å delta, for både boende og ikke boende gjester.

• Musikalsk vinsmaking med Knut Bjørnar Asphol

Vino Bar
    Apotekergata 10
    kl. 16.00

Bli med på en vinsmaking utenom det vanlige. Musiker og sommelier Knut Bjørnar Asphol kombinerer musikk og vin for å gi gjestene en helt unik opplevelse.

• Afterwork - DJ Phongsak

Quality Hotel Waterfront
    Nedre Strandgate 25
    kl. 18.00

Er dere klare for vår neste afterwork? Det er vi!. Fredag 3. mai disker vi igjen opp med deilig tapasbuffet, god afterwork-stemning og DJ!

• Unagicon Hangout

Fellesverket Dragen
    Storgata 25
    kl. 18-21

Vi kan se film, spille sammen eller bare sitte å sosialisere og bli kjent med hverandre. Det er gratis inngang for alle.

• Tore & Haralds live podcast

Parken kulturhus
    Parkgata 3 b
    kl. 19.00-20.15

Noen liker morra (etikk). Andre liker sønnen (nye perspektiver). Aldri har disse to gruppene møttes. Helt til nå. For nå skal vi, Tore Sagen og Harald Eia, ENDELIG ut av studio og opp på scenen med vårt LIVE Tore og Haralds Podcast-show hvor vi, som kanskje de første i landet, skal snakke om etikk OG nye perspektiver SAMTIDIG.

Lørdag 4. mai

• BARNAS DAGER

Ålesund Sentrum
    2.-4. mai

• Teaterlørdag: Bzz! Et insektliv

Arbeideren
    Lorkenesgata 2
    kl. 11, 13 og 15

Barna taes med inn i et magisk lydunivers der vi undrer oss over alt som kan skje på en liten flekk i skogen. De får hilse på Larveline, Jobbe-mauren, makken, Humlen, Øyenstikkeren, edderkoppen og sommerfuglen. Forestillingen er uten språk, kun musikk og lyder.

• Tedans, Afternoon tea

Hotel Brosundet
    Apotekergata 3
    kl. 14-17

Hver lørdag inviterer vi til vår variant av «Afternoon tea» med lokale råvarer, klassiske smaker, dufter og nydelig levende pianomusikk.

• Horns & Groovy Wespas

Areideren
    Lorkenesgata 2
    kl. 19.00

4.mai kl.19:00 inviterer vi til en samarbeidskonsertaften i balkandrakt. Trompetensemblet, klarinettensemblet "Lil' Wespa" og slagverksensemblet "Groove and Whistles" er tre av våre gruppetilbud på fordypningsnivå på tvers av kommunegrensene.

• 80-tallsparty med Broad Line

Teaterfabrikken
    Molovegen 22
    kl. 19.15

Her kommer godlåtene på rekke og rad, med musikk fra bl.a. Bryan Adams, Nik Kershaw, The Police, Toto, Huey Lewis, Whitesnake, Mr. Mister, Peter Gabriel og mange flere. Høy allsangfaktor!

• SPLIT//BITE + Support: Nidhog

T2 Bar & Scene
    Tollbugata 2
    kl. 20.00

SPLIT//BITE er et hardcore band fra Bergen, med tydelige inspirasjoner i N.Y.C.-hardcorescenen. Prosjektet er relativt ferskt, men medlemmene er rutinerte innenfor sjangeren med mange prosjekt i ryggen, blant annet Rugrats, Sverm og Utflod.

• Star Wars Episode 1: The Phantom Menace

Løvenvold Theater
    Løvenvoldgata 11
    kl. 20.30

• Klubb på Damp!

Dampsentralen
    Keiser Wilhelms gate 22
    kl. 23-02

Lørdag demper vi lyset, spiller litt hardere og holder åpent til råseint. Velkommen til rangling og gode vibber på dansegulvet! DJ Phongsak sørger for digge beats fra kl. 23.

Søndag 5. mai

• Star Wars Episode 1: The Phantom Menace

Løvenvold Theater
    Løvenvoldgata 11
    kl. 20.00

I anledning 25-årsjubileet til en av filmhistoriens mest ikoniske filmer, har Lucasfilm annonsert at "Star Wars Episode 1 - The Phantom Menace" kommer tilbake på kino fra 3. mai (jepp, en nydelig start på "May the 4th be with you"-helgen).

Ålesund Parkering byr på gratis parkering under Kremmergaarden og Torghallen hver lørdag.